چگونه می توان پروفایل اینستاگرام را برای جستجو بهینه کرد
نکاتی که به شما کمک می کند تا Insta خود را در دسترس قرار دهید.
سعی می کنید پروفایل اینستاگرام خود را کمی بیشتر در معرض دید قرار دهید؟
یکی از مواردی که ممکن است بخواهید در مورد انجام آن فکر کنید این است که جستجو را دوستانه تر کنید.
به عبارت دیگر، شما می خواهید پروفایل خود را به گونه ای ویرایش کنید که به احتمال زیاد به عنوان یک پیشنهاد در زیر نوار جستجو ظاهر شود.
کارهای زیادی هست که می توانید انجام دهید تا خود را در اینستاگرام بیشتر برجسته کنید.
این که آیا یک پروفایل برند دارید که سعی دارید آن را تبلیغ کنید یا فقط می خواهید چند دنبال کننده دیگر را به دام بیندازید، در اینجا نکاتی درباره نحوه بهینه سازی پروفایل برای جستجو آورده شده است.
کلمات کلیدی را در نام و دسته نمایش خود قرار دهید
یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید، همانطور که پلتفرم بازاریابی Hubspot پیشنهاد می کند، این است که در مورد کلمات کلیدی که می خواهید پروفایل شما به بازار عرضه شود فکر کنید.
از خود بپرسید، “مردم چه چیزی را در نوار جستجو تایپ می کنند تا چیزهایی را که من بازاریابی می کنم پیدا کنند؟ ”
به عنوان مثال ، اگر پروفایل شما برای سالن تتو است (یا اگرهنرمند تتو هستید)، می خواهید “تتو” را هم در نام نمایشی و هم در “دسته” خود (نام کاربری خود با @شروع کنید) داشته باشید.
داشتن کلمات کلیدی در مهمترین مکانهای صفحه Insta شما اولین گام مفید برای بهینه سازی آن برای جستجو است.
پست های خود را هشتگ کنید
هشتگ ها یکی از اصلی ترین روش هایی هستند که اینستاگرام نتایج جستجوی خود را ارائه می دهد و به افراد امکان می دهد موارد مورد علاقه خود را دنبال کرده و کشف کنند.
به خاطر داشته باشید ، هرچه هشتگ وسیع تر باشد، مخاطبان بیشتری برای جستجوی آن خواهند بود – و بنابراین، با نتایج جستجوی بیشتری رقابت خواهید کرد. هشتگ های گسترده هنوز خوب هستند! از این طریق به مخاطبان زیادی دسترسی خواهید داشت. مشکل این است که ممکن است در پست های دیگر با هشتگ یکسان دفن شوید، به همین دلیل توصیه می کنیم از هشتگ های متعدد با سطوح مختلف ویژگی استفاده کنید.
فرض کنید شما یک تتو از گلی دارید که می خواهید نشان دهید. هشتگ گذاری پست خود را با #tattoo (برای رسیدن به مخاطبان گسترده) و #flowertattoo (برای رسیدن به مخاطبان خاص تر) در نظر بگیرید.
وقتی “Instagram tattoo” را در اینستاگرام جستجو می کنم، از بین 12 نتیجه برتر، 9 مورد اول دارای #Flowertattoo در پست های خود است. سه نفر دیگر دارای ایموجی گل در کپشن خود هستند، که ممکن است به نقش ایموجی ها در افزایش تعاملات بعدی اشاره کند. در نکته بعدی به آن خواهیم رسید.
کپشن ها
کپشن های پست شما یکی دیگر از مناطق کلیدی است که می توانید پروفایل را بهینه کنید. در تحقیقی در سال 2019 از پلت فرم تجزیه و تحلیل اجتماعی Quintly که توسط Social Media Today گزارش شده است، محققان به بررسی چگونگی تأثیر مواردی مانند طول عنوان، استفاده از هشتگ و حتی استفاده از ایموجی بر تعاملات پست بین کاربران اینستاگرام پرداختند.
طول
این مطالعه نشان داد که برای پروفایل های بزرگتر، با بیش از یک میلیون دنبال کننده، پست های بدون عنوان دارای بالاترین میزان مشارکت هستند.
برای پروفایل های کوچکتر (بین 1000 تا 10.000 دنبال کننده) ، طول کپشن بین یک تا 50 کاراکتر بیشترین میزان تعامل را داشت.
نابراین اگر پروفایل کوچکتری هستید، پست های خود را عنوان کنید، اما آن را کوتاه و شیرین بنویسید. حتی برای حسابهای کوچکتر، با 1000 دنبال کننده یا کمتر، تعاملات حتی بین کپشن های کوچک (بین یک تا 50 کاراکتر) و کپشن های بزرگ (300 کاراکتر یا بیشتر) وجود داشت.
استفاده از ایموجی
حالا بیایید در مورد ایموجی صحبت کنیم. مطالعه Quintly نشان داد که آیا پروفایل شما بیش از 10 میلیون دنبال کننده یا کمتر از 1000 دنبال کننده دارد، کپشن های بدون ایموجی تمایل به دریافت کمترین میزان تعامل دارند.
برای حساب های کوچک، با کمتر از 1000 دنبال کننده ، کپشن هایی که از 10 ایموجی یا بیشتر استفاده می کردند به طور متوسط بیشترین تعداد تعامل را ایجاد کردند، اگرچه کپشن هایی که حاوی یک تا 10 ایموجی بودند، چندان عقب نمانده بودند.
برای حسابهای بزرگتر، با بین 10000 تا 100000 دنبال کننده، کپشنهای دارای 4 تا 10 ایموجی بیشترین میانگین تعاملات را داشتند ، هرچند استفاده از ایموجی در خارج از این محدوده نیز سطح بالایی از تعاملات را مشاهده کرد – به جز کپشن های بدون ایموجی.
استفاده از هشتگ
هنگام بررسی استفاده از هشتگ، این مطالعه نشان داد که پروفایل های بزرگتر تمایل به بالاترین میزان مشارکت دارند وقتی که پست های آنها شامل هشتگ صفر نیست. چرا؟
ما به طور قطعی نمی دانیم. اما ما تصور می کنیم که اگر آریانا گرانده هستید، احتمالاً نیازی به استفاده از هشتگ ها ندارید تا سطح بالایی از تعامل را با پست های خود داشته باشید!
اگر شما آریانا گرانده هستید و هدف خاصی از بدست آوردن بالاترین تعامل Insta که می توانید دارید، احتمالاً بهتر است از هیچ هشتگ استفاده نکنید.
ما همچنین می توانیم با خیال راحت فرض کنیم که اکثر شما که این مطلب را می خوانید، در واقع آریانا گرانده نیست. در این صورت، اگر کمتر از 1000 دنبال کننده دارید، از هشتگ استفاده کنید و از تعداد زیادی از آنها استفاده کنید. این مطالعه نشان داد که این حساب های کوچکتر هنگامی که از 10 هشتگ یا بیشتر در پست های خود استفاده می کردند، بالاترین سطح تعامل را داشتند.
داده ها در حساب های میان رده کمی عجیب به نظر می رسند. حساب هایی که بین 10 تا 100 هزار دنبال کننده دارند ، هنگام استفاده از هشتگ بیشترین میزان مشارکت خود را مشاهده کردند.
با این حال، حساب های کوچک (اما نه کوچکترین) ، بین 1000 تا 10.000 دنبال کننده، هنگامی که از یک هشتگ معتدل استفاده کردند ، بالاترین میزان مشارکت را داشتند. حساب هایی با 100000 دنبال کننده یا بیشتر هنگام استفاده ازهیچ هشتگی بیشترین میزان مشارکت خود را مشاهده کردند.
بهترین توصیه ای که می توانیم ارائه دهیم این است که میزان فالوورهای حساب خود را در نظر بگیرید و بر اساس آن استفاده از هشتگ خود را تعیین کنید.
از بیوگرافی خود استفاده کنید
آن را خالی نگذارید! Hubspot همچنین پیشنهاد می کند از “کلمات کلیدی ثانویه” در بیوگرافی خود استفاده کنید. به این فکر کنید که افراد دیگر به دنبال چه چیزی هستند که به دنبال چیزی است که شما سعی در بازاریابی دارید.
مردم دیگر چه چیزی را در رابطه با تتو جستجو می کنند؟ “پیرسینگ” شاید؟ “فروشگاه ها” برای برنامه ریزی قرار ملاقات در…؟ شاید شامل شهر/منطقه شما به جذب مخاطب نزدیک به شما کمک کند!
با نگاهی به بیوگرافی آنها ، می بینیم که آنها شامل “تتو” ، “پیرسینگ” و “فروشگاه” هستند که از کلمات کلیدی اصلی و ثانویه برای کمک به بهینه سازی جستجوی آنها استفاده می کنند.
البته این به کاربران می گوید که در کجا تجارت خود را انجام می دهند ، اما همچنین یک منطقه وسیع و همچنین یک محله خاص را مشخص می کند که به احتمال زیاد مخاطبان مورد نظر خود را جذب می کند.
نتیجه گیری
مطالب خود را با استفاده از تکنیک های مختلف ارسال کنید. با طول زیرنویس های خود بازی کنید. سعی کنید یک کلمه کلیدی دیگر به نمایه خود اضافه کنید. از ایموجی های بیشتری استفاده کنید. از ایموجی کمتر استفاده کنید. از هشتگ های بیشتری استفاده کنید. کمتر از هشتگ استفاده کنید. و بعد ببین چی میشه!
کدام تصاویر لایک و نظر بیشتری می گیرند؟ کدام ویدیوها بازدید بیشتری دارند؟ پست های شما با بیشترین تعداد لایک چه ویژگی مشترکی دارند؟